.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بی توجهی منتخبین گيلان به کشاورزان ؛
پیامکی برای دست های پینه بسته
با توجه به مشکلات عمده بخش کشاورزی در گیلان ، حضور حداقل یک نماینده از گیلان در کمیسیون کشاورزی ضرورت داشت و این مهم توقع زیادی نیست. با اینحال سیزده منتخب گیلانی هیچ رقبتی...

دست های پینه بسته کشاورزان گیلانی  سیزده تن را راهی  مجلس کرد اما در فاصله کوتاهی از انتخابات، همگی آنها نشان دادند که برای دغدغه ها و دردهای  مردم گیلان کمترین اهمیت و ارزشی  قائل نیستند.

بعد از اعلام اسامی ترکیب کمیسیونهای تخصصی مجلس مشخص شد ؛ صفر نعیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، حسن تامینی و محمد حسین قربانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان، جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات، غلامعلی جعفرزاده و محمد مهدی رهبری املشی عضو کمیسیون برنامه و بودجه، حسن خسته‌بند و مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون عمران، عطا‌الله حکیمی، حمید رضا خصوصی‌ثانی، ایرج ندیمی، ناصر عاشوری و محمود شکری عضو کمیسیون اقتصاد شده اند و گیلان نماینده ای در کمیسیون کشاورزی مجلس ندارد!

با توجه به مشکلات عمده بخش کشاورزی در گیلان (به عنوان قطب بزرگ کشاورزی کشور)، حضور حداقل یک نماینده از گیلان در کمیسیون کشاورزی ضرورت داشت و این مهم توقع زیادی نیست. با اینحال سیزده منتخب گیلانی هیچ  رقبتی برای حضور در کمیسیون کشاورزی از خود نشان ندادند.

حالا هم که صدای اعتراض رسانه ها و مردم بلند شده است نامبردگان بازهم  به جای پذیرش خطا و پیشقدم شدن در جبران اشتباه ، انتخاب خود را درست ارزیابی کرده و دیگر همکار خود را شایسته عضویت در کمیسیون کشاورزی معرفی می کنند.

رهبری املشی رئیس مجمع نمایندگان گیلان هم طی گفتگویی با شبکه استانی باران دلیل عدم عضویت هیچ یک ازسیزده نماینده گیلان در کمیسیون کشاورزی را رایزنی نکردن و عدم اطلاع به یکدیگر در قبل از شکل گیری مجلس عنوان کرد! حال مجمع نمایندگان استان چه کاربردی دارد باید از خود ایشان پرسید؟

بازخوانی نطق های آتشین منتخبین گیلانی در حمایت از حقوق کشاورزان گیلانی هم خواندنی است. از جمله جناب آقای رهبری املشی که در بهمن ماه سال گذشته پیش از انتخابات در جمع کشاورزان گفت: در صورت ورود بنده به مجلس اولویت اول کاری من حل مشکلات کشاورزی خصوصاً وضعیت نابسامان چای خواهد بود و تمام توان خودم را برای رفع مشکلات چایکاران بکار خواهم گرفت . چرا دولت در رابطه با مسایل کشاورزی اینقدر بی توجه است؟! مسایل کشاورزی منطقه ما در موقعیت فوق العاده حساسی قرار گرفته است. هر کس نماینده ومسئول باشد اگر بی توجهی به چای وکشاورزی نماید خیانت کرده است./ فارسی 24


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

صادق 31 خرداد 1391
حرف آقای رهبری املشی درست است ایشان همیشه مدافع جدی کشاورزان به ویژه چایکاران بوده در طول دوره های متعدی که ایشان نماینده بوده اند. مگر از مطلبی که از ایشان در پاراگراف آخر نقل کرده اید ودر پیش از انتخابات در بهمن ماه سال گذشته درجمع کشاورزان گفته اند عدول کرده اند؟! هنوز از افتتاح مجلس نهم و شروع فعالیت آقای رهبری املشی یک ماه هم نگذشته است بعد با از گذشت مدتی قضاوت کنید اینکه ایشان کمیسیون کشاورزی نرفته به عضویت کمیسیون برنامه و بودجه درآمدند خیانت ایشان به کشاورزی و کشاورزان است؟!!! مگر فقط با عضویت در کمیسیون کشاورزی میشود از کشاورزی و کشاورزان حمایت نمود؟!!! اتفاقا کمیسیون برنامه و بودجه کمیسیونی حیاتی و مادر تمام کمیسیونهاست ودر بحث بودجه و تخصیص اعتبارات میشود گامهای بسیار موثری در حمایت از کشاورزی انجام داد دلیل عضویت آقای رهبری املشی در کمیسیون بودجه سابقه عضویت ایشان در کمیسیون فوق در سه دوره (مجلس سوم؛چهارم و پنجم)و ریاست کمیسیون برنامه و بودجه در دو سال آخر مجلس پنجم میباشد.در دوره دوم مجلس عضو کمیسیون بهداشت بودند پنج وره تاکنون نماینده شده اند البته باید بعضی نمایندگان شمالی به عضویت کمیسیون کشاورزی در آیند و سخن و دغدغه ایشان درست و جدی است منظور ایشان این است که برخی نمایندگان شمالی حداقل به جهت بعضی شرایط و تخصصی که دارند شایسته و بایسته است که به عضویت کمیسیون کشاورزی در آیند آقای رهبری املشی چهره ای خدوم ؛سالم و مردمی است ودر میان مردم منطقه رودسر و املش و شرق گیلان محبوبیت دارد و خوشنام است وهمیشه از گذشته در میان مسولین استان و نظام دارای اعتبار ویژه ای است به جهت سلامت نفس.
نا شناس 31 خرداد 1391
فقط باید تاسف خورد بخاطر چای لاهیجان و زیتون رودبار، که نمایندگانشان بجای کمسیون کشاورزی در کمسیون اقتصاد حضور یافتند. متاسفانه اکثر نمایندگان گیلان فاقد تخصص خاصی می باشند ولیکن حاضر نشدند حداقل بعنوان مطلع در کمسیون کشاورزی حضور پیدا کنند و مشکلات مردم منطقه را مطرح کنند. انتظار ما از هیات های نظارت این است که به این مسایل که مثل روز روشن است و دلیل خاصی نمی خواهد عنایت داشته باشند.
ایرانی 31 خرداد 1391
تمام هویت ما ، خاطرات شیرین کودکی ، لبخندهای پدربزرگ و مادربزگ ، در بین بوته های سبز و باطراوت چای بود . حالا چیزی جز دست و پا و صورت ترک خورده و خشک یه دل خون چیز دیگه ای مونده ؟! آقایان نماینده ها تو کمیسیونهای عمران و برنامه و بودجه و امنیت ملی و بهداشت و ... چه کار مفیدی برای گیلان کرده اند که ما فکر می کنیم در کشاورزی می کنند ؟ آقایان نماینده ها می دونن کجا ریال و قدرت توشه همونجا براش دست پا می شکونن ! آقایان نماینده ها عالم محضر خداست و خدا با مستضعفاست !!
مهدی 31 خرداد 1391
با سلام و عرض ارادت
متاسفم برای نمایندگان گیلان و مازندران
این جوری می خواهند در سال تولید ملی مدافع حق و حقوق دست های پینه بسته کشاورزان در استانشان باشند. یک عضو هیات علمی دانشگاه
بیژن 31 خرداد 1391
صرفا جهت مزید اطلاع دست پینه بستها و .....
اگر باور داشته باشید که ادم از بدو خلقت بخاطر اشرف مخلوق خطاب شدن توسط خداوند و به خود احسنت گفتن از خلقت موجودی بنان ادم .
این ادم خود شیفته شده و نفس بر وی پدیدار و چیره گشته و بصورت موروثی و پنتیکی به ادمان به ارث رسیده , که هیچ کس را از ان گریزی نیست . ووووو
فلذا به استناد همین نفس موجود , این موجود دوپا بنام ادم
بیشتر از اینکه شیفته خدمت باشد , تشنه قدرت است . و خدمت را ابزاری برای رسیدن به قدرت ( مالی یا مقامی ) بکار میگیرد .
و این نمایندگان نیز از این قاعده مستثناء نیستند .
و همانطور که میدانید , حظور در کمیسیونهای مختلف مجلس هرکدام مقام و منزلت خاصی به نمایندگان داده و درجه بندییی دارد که مایه مباهاتشان برای همدیگر میشود .
بنا به این توضیح مختصر , انان حق دارند که برای تصاحب و حضور در کمیسیونی بمراتب با ارزشتر رایزنی کرده و موکلین خود را در مرتبه ابزاری بعدی قرار دهند .
اری , ما ساده و ساده اندیش و زود باور بوده و هستیم و همیشه سکوی پرتاب و وسیله ای برای رساندن افرادی از فرش به عرش از جان و مال مایه میگذاریم .
اری هم استانیان و یا همسایه ها , حق با انان است .
بیژن خاوری
نا شناس 1 تير 1391
قبل از رفتن به مجلس سخنان اتشين است ولي بعد از راي گيري خرهااز پل ميگذرد حالا شما بگوييد كه چرا عزيزان كمسيون كشاورزي را انتخاب نكردند ؟؟؟//!!!!!!!!!!!!!!
صادق 3 تير 1391
آقای مدیر سایت چرا مطلبم رو که درباره مطلب بالا و آقای رهبری املشی بود چاپ نکردید؟!!!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.089 seconds.